dijous, 13 d’agost del 2009

El secret del xiringuito


Si una cosa m'havia passat desapercebuda en els meus anteriors viatges a Berlín, aquesta era l'enorme quantitat de ponts i canals i rius i llacs que l'envolten i organitzen. Casa nostra està just davant del canal anomenat Landwehrkanal, al qual ja n'he fet sovint referència. Nosaltres vivim al cantó que se'n diu Maybachufer, mentre que l'altra banda rep el nom de Paul Lincke. Per passar d'un cantó a l'altre, just davant de la nostra porta hi ha pont de vistes precioses que acaba coronat per un xiringuito. I dic coronat perquè aquest xiringuito em sembla el rei dels xiringuitos. Es diu Uferpavillon i el podeu veure bé a la foto. A simple vista us pot passar despercebut. Veus que hi ha tauletes a fora, que fan menjars, que sempre hi ha gent, que sembla tranquil... Hi passes una vegada i una altra i una altra i una altra. I finalment t'asseus en una de les seves cadires. És com quan t'havies fet una idea desajustada d'algú i de cop t'asseus amb ell o ella a fer el cafè i descobreixes que aquella persona t'encanta, que la vols amb tu. A més a més llavors resulta que fan uns gofres que et mors! Waffel, en diuen aquí. Tot i que l'apunt ni us cal: durant els caps de setmana d'aquest estiu ho podeu demanar tranquil·lament en català o castellà a la simpàtica parella que ho porta. Ella, l'Ingrid, és colombiana i va viure un temps a Catalunya. Em comenta que viu just davant, en una casa que dóna al riu i que té una habitació per llogar a qui estigui interessat. A qui li interessi que em deixi post amb contacte i us passo el telèfon. Jo m'he estat rumiant llargament el fet de llogar-la i allargar la meva estada. Però hi ha coordenades que no m'acaben de quadrar i per tant us cedeixo el secret que em guardava :-) Aquí a Berlín estic descobrint coses molt interessants mentre passejo... sobretot mentre passejo dins meu.



HO TROBAREU FÀCIL

Busqueu un carrer que es diu Glogauerstrasse i veureu que creua un riu. Just a la cantonada amb el carrer Paul-Lincke veureu el xiringuito.



AFANYEU-VOS!

Només el tenen obert de maig a octubre.

LA MILLOR HORA

Un dissabte cap a les 6 de la tarda quan torneu d'una bona passejada. Quedeu-vos-hi una estona i quan comencin a tancar en caure la tarda aneu cap al pont i gaudiu la vista.



TAULES I TERRASSES A BERLÍN

Aquí són els cracs d'aprofitar qualsevol racó o pedra i fer-ne una taula per fer l'aperitiu i la cervesa. No us perdeu aquesta genial idea del xiringuito amb taules sobre la barana del riu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada