dijous, 13 d’agost del 2009

Literatura juvenil a Alemanya o treballem una mica


Per fi m'he posat a treballar. Espero que això tranquil·litzi en Bernat. Remenant per la Hugen Dubel de Hermann Platz, trobo tres publicacions i una nova col·lecció de Cornelia Funke que em criden l'atenció. Ho compro. Aquesta macro llibreria de Berlín sempre s'emporta part dels meus ingressos, i la resta de llibreries del món també. A la que en trepitjo una em converteixo en compradora compulsiva, tots els gèneres i totes les edats, ho vull tot. La selecció inclou també obres de Thomas Fuchs, Bianka Minte-König, Manfred Schwarz i Klaus Kordon. Precisament és aquest últim el que em crida més l'atenció: publica una sèrie de llibres centrats en diferents moments històrics de la ciutat de Berlín que permeten entendre l'evolució, i per tant l'avui, d'aquesta eclèctica ciutat. A Berlín li han passat moltes coses, i Kordon ens ho explica molt bé. La seva novel·la col·locada a la secció de 12-13 anys és també una novel·la per adults, com les obres de Michael Ende i altres escriptors germànics. Joves i nens tenen aquí una categoria que sovint trobo faltar a casa. I això que tenim molta gent fent molt bona feina, només cal que aneu a la llista de blogs que llegeixo. Però és que no ho deia pels autors això. Ho deia pels que tenen els diners, a veure si es donen per al·ludits, en el cas que llegeixin blogs, és clar.
De moment jo intentaré passar a l'acció i començar a llegir novel·la històrica juvenil i anar a passar les migdiades d'en Lluc en el nou descobriment de la Grimmstrasse: un bar que a través de passadissos s'acaba convertint en perruqueria i que es diu Fatimas Hand. És el lloc perfecte per treballar. És el lloc perfecte per crear nous móns i noves històries. De moment faig unes quantes fotos per al dossier i penso que, una vegada més, trobo un lloc que em treu l'alé i desbanca tots els anteriors. Potser m'enamoro massa fàcilment. Potser és que Berlín m'ho posa molt fàcil. Recordeu: FATIMAS HAND... i aquest cop no us posaré tan fàcil per trobar-lo ;-)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada