diumenge, 16 d’agost del 2009

Aniversaris al llac


Si mai visiteu Berlín a l'estiu i hi voleu celebrar el vostre aniversari, el millor és muntar-se un picnic amb estovalles sobre la gespa i gots dels de veritat i fer l'estesa a la vora de qualsevol riu, canal, llac o bassa. Passareu totalment desapercebuts entre els locals. Aquest genial costum et regala instants màgics i unes trobades d'allò més especials. I a més, és del tot compatible anar-hi amb fills i que cadascú gaudeixi de l'espai a la seva manera.
Avui la Mara celebrava els seus 30 anys i en Lluc i jo hem anat a la festa. Des d'aquí la torno a felicitar i li envio un petó molt gros. Ens hem trobat a les 7 de la tarda al petit llac que queda just davant del bar-restaurant Schönbrun en ple Volkspark Friedrichshain (més info a l'apunt de l'1 d'agost). El secret ha estat situar-nos a l'altra banda, de manera que el llac i el mític restaurant ens quedessin just davant. S'ha anat fent de nit i hem encès espelmes al voltant del picnic i el parc ha anat obrint les espurnes de llum. Preciós. Just al costat baixava un rierol d'un centímetre d'aigua que ha tingut en Lluc encandilat (i distret); el gos d'unes amigues l'ha acabat de divertir. A les 10 en Lluc i jo hem baixat cap a Kreuzberg fletxats amb la nostra bicicleta, li he cantat cançons perquè no se m'adormís i he estat molt contenta de trobar sense dubtar el camí més ràpid i segur (quan feia 4 dies que havia arribat, baixant aquest mateix recorregut de nit em vaig perdre durant més d'una hora i vaig recordar el que era passar por: Berlín pot ser tant cosmopolita com vulgueu, però a la nit no hi ha ni una farola que il·lumini com cal). Ens ho hem passat molt bé. I això que avui el dia de mare rodríguez havia començat amb enrabiades i pintava "xungo"! ;-)





GOTS DE VIDRE

Els alemanys no segueixen aquesta costum nostra de fer servir gots i plats de plàstic per tot. Per molt improvisada que sigui la paradeta o xiringuito, els gots sempre són gots, i els plats són plats. Sí senyor, ni que fossin bascos ;-)! (com la meva família, per cert!). Precisament aquest divendres vaig passar el matí en una placeta on vaig ensopegar amb un mercat molt petit. Una de les parades era una furgoneta que servia cafès amb llet boníssims amb el seu senyor got, el seu plat i la seva cullera. Podies seure per allà o anar a donar un vol i llavors tornar-lo. El moment és relament un altre que si te'l donessin de plàstic. I és molt més ecològic, evidentment.



DE NIT

Part de la ruta segura ha consistit en no creuar el Görlitzer Park de nit. De dia no hi ha cap problema, tot i que hi ha instants que em fan entendre aquesta recomanació nocturna d'en Henrik i la Maria. Al meu estimat Gerard de notícies des d'Annaghmakerrig segur que li encantaria fer-hi acampada i xerrar amb totes les altres nenes mortes amigues de l'Ann. Aprofito per recomenar-vos molt el seu blog.

2 comentaris:

  1. He gaudit molt llegint el teu passeig per Berlin. M'han entrar unes terribles ganes d'escapar-e uns dies cap enllà i fer aquest passeig virtual real.
    Moltes gràcies per compartir-lo amb tots nosaltres.

    ResponElimina
  2. doncs organitza't i escapa't :-)!!! t'encantarà!

    una abraçada!

    ResponElimina